Ett stort

GRATTIS till Josefine och Morgan som har fått en liten tös!


:)

Idag är jag ledig, har varit på pomenad med Maggis och Malin. Väldigt skönt men en aningens kallt. Det blåser sjukt mycket och snöar. Jag hoppas verkligen att älsklingen kan köra bil hem sen idag. Sen får det snöa hur mycket som helst, jag stannar gärna hemma från jobbet i morgon :P

Sen behöver vi ju planera och trixa lite inför allt som händer här de närmsta veckorna. Måste fixa bilen, fixa byggnadsställning, träffa snickarna, spara pengar inför fjällenresan, få ihop logistiken till den nämda resan, riva fasaden på huset och ta bort alla gardinstänger och blomhyllor. Och allt detta ska ske innan vecka tolv. Eller helst innan vecka 11 eftersom det är då vi åker till fjälls. Hmm. Blev lite väl många måste på alldeles för kort tid. Undrar hur många bråk och diskussioner det här kommer att leda till? Någon som har en gissning? Jag gissar på minst 3 nätters förstörd nattsömn och 2 sönderslagna tallrikar. Minst!

Nä, skämt och sido. Visst är det kul med förändringar men när ska vi hinna göra allt som är roligt? Känns ju inte som att jag kommer kunna slappna av i fjällen när jag vet att huset står utan fasad och att snickarna kommer ungeför samtidigt som vi kommer hem efter att ha varit borta en vecka.

Usch, nu blev jag nästan lite irriterad.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0