Värdelös invandring

Förra helgen satt vi några stycken och snackade skit och umgicks och hade trevligt. Och som alltid i vissa sällskap kommer man lätt in på ganska allvarliga ämnen, där åsikter skiljer sig åt rätt markant. Jag älskar att hamna i sådana diskussioner, där man vet att man kan säga sin åsikt utan att få kritik för den utan där de blir en vettigt dialog över det hela.
(Och jag tycker vi kom fram till rätt vettiga saker, nästan så vi borde starta ett parti.)

Det vi pratade som berörde mig mest var frågan om de männsikor som kommer från andra länder till vårat land för att de är på flykt från krig, svält och diktatorer. Kom att tänka på vår diskussion när jag läste en artikel på DN.se idag. Jag blir alltid så sjukt berörd och förbannad när jag läser sånt här, för man tycker ju att de folkvalda politikerna i vårt land borde ha gjort något åt detta problem för länge, länge sen.
Att vi låter utbildade männsikor sitta i klassrum för att lära sig svenska, men lärarna sätter knappt krav på dem, och skiter fullständigt om eleverna utvecklas överhuvud taget. Men det värsta av allt tyckte jag var att vi inte ens tar reda på vad dessa människor har jobbat inom för yrke innan de kom till sverige, vi försöker inte ens ta reda på all denna arbetskraft. Vi tar emot dem, sätter dem i skolbänken och hoppas att de tar ansvar själva, när vi inte ens har försökt ställa de rätta frågorna.

 Läs artikeln på DN och säg vad du tycker.

Visst är det rätt galet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0