Med viss ironi, men ändå sant



Ords 5:1 Min son, ge akt på min vishet, vänd ditt öra till mitt förstånd,

Ords 5:2 så att du tar vara på goda råd och dina läppar bevarar kunskapen.

Ords 5:3 Av honung dryper en trolös kvinnas läppar, halare än olja är hennes mun.

Ords 5:4 Men till sist blir hon bitter som malört, skarp som ett tveeggat svärd.

Ords 5:5 Hennes fötter styr ner mot döden, till dödsriket drar hennes steg.

Ords 5:6 På livets väg tänker hon inte, hennes stigar leder vilse utan att hon märker det.

Ords 5:7 Lyssna nu på mig, ni barn, vik ej bort från min muns tal.

Ords 5:8 Låt din väg vara fjärran ifrån henne, kom inte nära dörren till hennes hus.



Alltså, lyssna på Gud, annars kan du råka gå för nära den trolösa kvinnans dörr och hon kommer dra ner dig till dödsriket....

Detta läste mitt ex och då blev han lugn


Jag måste ha varit riktigt hemsk ...


Kommentarer
Postat av: Elin

Hoppas du får en underbar måndag, en mustigt mysig kväll och en alldeles underbar natt.

2008-01-14 @ 12:59:17
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Per

Vad jag tänker på när jag läser det. är att sista gångerna jag var hos dig blev allting bara fel hela tiden. Så det är inte så märkligt att det känns rätt att läsa att

rds 5:8 Låt din väg vara fjärran ifrån henne, kom inte nära dörren till hennes hus.

Så fort jag närmat mig dig har jag bara blivit sårad och ledsen. När jag ville mer så blev jag bara illa behandlad tillbaka

2008-01-14 @ 14:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0