Att gå vidare

Så skönt
En tanke, ett minne, en bild, ett sms, men det gör inte lika ont
Det gör inte ont alls, det känns inte ens
En lättnad, nästan en saknad av den där klumpen som brukade dyka upp i bröstkorgen

Men ändå inte


Lite lättare, lite bättre, klart roligare
Annat att lägga energin på
Behöver inte kämpa för att vara glad
Inte tvinga sig själv att le
Behöver inte må dåligt när jag är mig själv
Ingen oro över att inte vara bra nog, att inte duga


Som en frisk fläkt
Ett spöke som har lämnat min vind
Ett sår som har läkt


Nu vet jag så väl, att jag är värd så mycket mer
Och jag ska se till att de jag håller kärt slipper känna som jag
Att de aldrig ska behöva uppleva det jag fick vara med om
De ska inte behöva känna samma smärta, få samma sår, träffa samma spöken


Och jag är tacksam för att ni hjälpte mig bort när det var som värst
Att ni sa orden som jag behövde
Visade mig sanningen och tvingade mig att inse

Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0