Att gå vidare

Ibland är det skönt att komma ifrån
Inse vad som är viktigt
Vad och vilka som betyder något
Vad som får mig att må bra
Och vad som gör att jag mår dåligt




Även om det gör ont att släppa taget och gå vidare så vet jag innerst inne att det är det enda alternativet
För varenda gång jag tänker på det som varit gör det ont

Men så kan jag inte ha det

Det blir inte bättre av att hålla kvar vid allt det som är smärtsamt
Visst gör det ont varenda gång jag tänker på honom eller ser en bild eller blir påmind
Men för varje gång jag pratar om det eller fäller en tår känns det bättre




Livet går vidare
Tiden läker alla sår
Även om det kommer ta lång tid



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har inte varit inne på din blogg på länge. Känns skönt att läsa det här. Nästan som att läsa mailet jag skrev till dig. Att vi kanske äntligen förstår varandra, åtminstone i det här...


... Om människor som inte förstår varandra åtminstone förstår att de inte förstår varandra, då förstår de varanda bättre än när de- utan att förstå varanda - inte ens förstår att de inte förstår varandra.

Du ÄR klok

2007-11-17 @ 22:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0