Att bada


Att ge sig själv tid
Tid att tänka, känna efter, fundera

Att en timmes filosoferande i badet kan ge så mycket


Får se till att hålla fast vid allt bara
Inte drifta iväg när verkligheten knackar på dörren
För det går inte att låsa in sig själv, gömma sig från allt det som sker
Bättre att konfrontera än att springa åt andra hållet
Verkligheten kommer alltid ikapp, vart man än springer




Varför är jag så dålig på att ta hand om mig själv?




En sak är då säker, från och med nu ska jag undvika alla dessa människor som gör sig till, som försöker vara något annat, som inte är genuina och trogna sig själva

Parasiterna, eller vampyrerna eller vad man nu vill kalla dem



Hädanefter ska jag ta hand om mina änglar, de där människorna som är så äkta, så underbara och vackra




Kommentarer
Postat av: Mannen i yttersfors

Önskar du var här och fick dela det med mig.

2007-11-03 @ 23:13:20
Postat av: Ellinor

Det är så sant- verkligheten kommer alltid upp till ytan, hur man än bär sig åt. Och de där änglarna ska man verkligen ta vara på:) De är guld värda, de som bara är dem de är.

2007-11-05 @ 17:16:42
URL: http://mariaellinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0