Midsommar

Ojojoj. Vilken midsommar.

Hade grymt skoj på folkracetävlingen.
Gick rätt bra att köra, förutom att ja lyckades punktera däcket i finalen....
Surt, men så kan det gå. Slutade i alla fall som totalfemma, bästa jag någonsin blivit.
Gick lite sämre för lillebror. Han körde grymt bra men var nog lite för laddad, han lyckades både snurra och träffa räcken och rulla upp på taket (se bild 9) Men, vad gör man inte för att lära sig något. Det enda som var riktigt tråkigt var att han blev av med bilen, men så är det ju i folkrace.
Kusin Viktor var grym i sin 1500 kg Opel, första året han kör med herrar och han kör in sig i c-finalen!
Synd bara att bensinslangen var av så han fick avbryta, annars hade han kanske tagis sig till B-final... :)
Här har ni i alla fall en hel hög med bilder.


Bild 1-13


Bild 1: Kusin Viktor visd sin fina 1500 kg Opel
2: Jag posar på min bil :)
3: Viktor visar vilken fin dekal Anton har på bilen
4: Ena chefsmekanikern i Team Dankar, pappa Anders. Bild saknas dock på hans bror, Olof som också är mekaniker
5: Anton vid sin bil
6: Jag på målkurvan med två hemska saabar som förföjer
7: Viktor på väg in på alternativen
8: Anton i duell med någon
9: Anton på taket
10: Trång start i damernas A-final, jag tar mig ur som tvåa men lyckas kroka ihop med Marita i den svarta saaben och får punka
11: Där se ni punkteringen jag körde med i två varv, gick inte så bra...Det drog lite till vänster :D
12: Jag på prisutdelningen
13: De sex damerna som var i finalen.

Sen när vi kommit hem och packat ur bilen och ätit mat så begav jag mig till Åsele för vidare färd till Gafsele. Där hamnade jag, Josefine och Ida men en massa fulla människor på en flotte. En fick för sig att jag skulle i vattnet men jag räddade mig genom att ta tag i ett räcke. Enda skadan var att min vänsterarm har väldens största blåmärke och killen som föröskte knuffa mig fick ett bitmärke i hårsfästet och kläder indränkta i cider.
Vi blev inte kvar länge... vi kan skylla på att det var mycket mygg.

Nu ska jag klippa gräsmattan och hoppa lite studsmatta :)
Ha en fortsatt trevlig midsommar!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0