Snabba framsteg

Tiden bara flyyyger iväg och Edwin lär sig nya grejer varje dag.

Vi njuter av det underbara vädret och har hunnit vara till havet två gånger. Edwin trivdes väldigt bra i skuggan på en filt, det där med att doppa fötterna i kallt vatten var spännande men inget han ville göra länge.



Och nu färdas han också, mestadels på golv (gräs är alldeles för spännande ännu), och fort går det. Han ålar/hasar sig fram i militärstil. Och så har han börjat öva på att stå på alla fyra men det blir inga långa stunder. Sitta själv kan han göra ibland, men tappar han koncentrationen så tippar han.
Hoppgungan är en klar favorit, nu hoppar han så att han lättar. Och i gåstolen färdas han med fart, så det är bara att akta hälsenorna.



Och vi har redan bytt ut två av amningsmålen mot matmål. Så till lunch äter vi pure och till middag gröt. Ibland får han gröt på morgonen också. Beror på när han har vaknat och hur länge det är till lunch. Känns ganska skönt att börja ge vanlig mat och inte amma lika mycket. Särskilt nu när Daniel snart har semester. Då kanske jag kan smita iväg en heldag utan att bekymra mig. Har iofs provat det en dag (förra torsdagen) då jag var iväg till Ikea men fy vad nervös jag var. Fast allt gick ju bra så nästa gång kommer det nog kännas lättare att lämna bort honom.

Nä, nu blev klockan mycket. Dags att sova så jag orkar med morgondagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0