En stressig/jobbig/mindre rolig/tillslut braig dag

Måste ju berätta om min vädligt stressiga/jobbiga/mindre roliga/tillslut braiga dag igår

Var meningen att jag skulle köra till Umeå för att hjälpa min kära syster med att städa ur lägenheten som de håller på att flytta ut från
Allt började ju bra på morgonen då jag vaknade upp bredvid bubben, men sen blev det mindre bra
Han åker iväg på jobbet, jag skulle iväg lite senare och skulle ringa så att han kunde komma ut och byta bil
Men när jag ringer till honom så svarar han inte
Och jag har ju inget tålamod så jag orkade ju inte vänta hur länge som helst
Plus att det var någon otrevlig jobbarkompis till Daniel som svarade, och då försvann allt mitt tålamod
Ja ja, tänker jag, då kör jag väl min skruttiga jetta istället

Tji fick jag
När jag närmare mig Bureå ser jag att tempmätaren ligger farligt högt
Shit, inte ska väl biljävel börja koka, tänker jag
Så jag stannar och kollar hur mycket vätska jag har i bilen
Det såg bra ut och jag börjar fundera vad som då är fel
Ringer pappa och rådgör, men det enda han säger är; den där bilen måste vi ju skrota!
Tack för hjälpen tänker jag

Men men, jag fortsätter köra men när jag har kört ca 5 mil inser jag att jag kommer aldrig ta mig till Umeå och om jag gör det kommer jag nog aldrig hem
Så det var bara att sno
Snörpligt och drygt och otroligt irriterande
Var bara att försöka få tag på Daniel så att jag kunde ta hans bil istället
Så 3 timmar senare än planerat landade jag i Umeå
Som tur va åkte vi och åt lunch det första vi gjorde, annars hade jag nog inte pallat att städa

Så nu får jag hoppas att jag tjänar multum i sommar så jag kan antingen köpa ny bil eller en fin lägenhet i stan så kan jag börja cykla till jobbet

I alla fall, städningen gick bra, och jag fick en mjukglass som tack för hjälpen :)

Och den 23 oktober kommer jag att bli moster igen *längtar*

Nä, om man ska slänga sig i soffan och njuta av sin enda lediga dag denna vecka


Kommentarer
Postat av: Emilia

usch då vad besvärligt, tyvärr är det sådär med gamla bilar :(

Jo idag skulle vi till tinget, men han kom aldrig. Så det blev inget...

2008-05-27 @ 10:53:27
URL: http://pantalonger.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0