Panik

Får panik, ren och skär panik. Inte fan kan väl jag söka jobb.
Jag vet ju hur det gick sist.
Det gick inte alls. Och mitt självförtroende fick sig en riktigt törn den gången.
Så hur tusan kan jag tro att det ska gå bättre den här gången?
Nä, jag gör nog bäst i att stanna på kiosken tills jag dör. Så slipper jag dras med en massa besvikelser.
För jag pallar inte att söka jobb efter jobb och bara få en massa nej.
Då undviker jag helst hela processen.
Fegt, ja visst. Men har du någonsin sökt jobb efter jobb efter jobb och bara fått besvikelse efter besvikelse. Ibland kanske ditt hopp tänds och du får åka på en intervju men efter det är det tack men nej tack.
Kanske är det så att jag hoppas för mycket och söker jobb jag egentligen inte kan få.
Men jag har ingen aning om hur jag ska göra för att få ett nytt jobb utan att behöva bli så förstörd under själva sökandet.
Kanske borde bli fattig och hemlös istället.
Så slipper jag bry mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0