Dumjävel

Min kära systerson var då sötast av alla på lördagmorgon, då han ringde och väckte mig vid halv tio för att fråga "Vart är du?" Vad?, tänkte jag med sprängande huvudvärk och med några hjärnceller mindre. "Ja, vi ska ju baka pepparkakshus!" Hmm, tänkte jag, bara att säga att jag kommer vid lunch. "Ok då" säger den bestämda 5-åringen efter ett visst tjat, för vi skulle visst till barnens hus också och byta en present. Jag säger då det, det var alldeles för mycket folk på barnens hus och jag hade alldeles för lite tålamod. Men nog blev det en ny present och 5-åringen var nöjd. Och han gjorde hela min dag när vi satt och packade upp grejerna som han hade köpt. (En låda med två traktorer, släp, djur och en bonde och hans fru) "Vilka liknar de här gubbarna?" frågar jag för att se vad han har för fantasi.
"Morfar och Ingegerd" svarar femåringen med ett leende.
Jag kan inte annat än skratta och skicka ett sms till pappa och visa hur hans barnbarn tycker han ser ut. Hahahahaa







Som sagt, en intressant helg
Jag har haft en tvådagars i helgen, den första på otroligt länge
De var därför jag såg ut så här på lördagkväll.... Men jag och Bob hade trevligt
Jag var kanske inte lika trevlig mot de andra, men jag skyller på lite sömn, brännblåsor och alkohol
Eller så är jag bara elak, eller en dumjävel



Och idag har jag jobbat, förstår inte riktigt hur jag orkade och jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde
Så det blir en tidig god natt och drömmar om den där sovmorgonen jag aldrig fick den här helgen
Det har snöat i alla fall

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0